0
logo
0

تدریس فیزیک کنکور و متفاوت ترین شیوه تدریس به سبک اومند

آرزو کن، هدفت بساز

دنبال تدریس فیزیک کنکور هستی؟؟

تدریس فیزیک کنکور با شیوه خلاقانه، علمی، تاثیرگذار و مهم تر از همه بسیار متفاوت در باشگاه اومند ارائه میشه…

واسه درک این تفاوت همین ابتدا یک جلسه رایگان خیلی عالی برگزار میکنیم که اولین قدم اومندی شدن شماست!!

راستی! میدونستی که بیلی آیلیش، امینم، برد پیت، لئوناردو دیکاپریو، آلپاچینو، دکتر سمیعی، لئوناردو داوینچی، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، سعدی، حافظ، بهترین وکلا، دکترها، مهندسا، هنرمندا، همه و همه از همین جلسه رایگان اومند شروع کردن!!😂😂😂

پس توام معطل نکن و همین الان دوره رایگان اومند رو ثبت نام کن…

تازه تو این دوره میتونی ده سال آینده خودت رو ببینی.

پس همین الان ثبت نام کن و فقط یک آرزو کن…

در این جلسه متوجه میشی اومند چه تفاوت هایی داره و چطور تو رو به متفاوت ترین شیوه به اوج میرسونه!🚀

از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

باشگاه اومند همیشه سعی در این داشته که به مخاطبش توجه کنه
سالانه تقریبا ۹۰ درصد افراد کلاس های خصوصی، عمومی، آنلاین و حضوری مختلفی رو برای تدریس فیزیک کنکور، شرکت میکنن، اما متاسفانه همه ی ما هم میدونیم که با وجود زحمات معلم ها و دانش آموز ها باز هم تعداد افرادی که موفق به گذر از مراحل ضعفشون میشن نهایتا بیست درصد باشن!
اشتباه نکنید، این آمار اصلا بخاطر ضعف تدریس معلمی یا عدم تلاش دانش آموزان در خیلی از مواقع نیست.
دلیل اصلیش رو الان بهتون میگم…
تا به حال به این توجه کردید که اصلا در هنگام تدریس، شیوه ای متناسب با شخصیت شما انتخاب میشه یا نه؟؟
آیا توجه کردید که آیا طبق وضعیت آموزشی و تربیتی شما بهتون تدریس میشه یا نه؟؟
شاید خیلی پیچیده به نظر بیاد اما یکی از بزرگترین دلایل پا برجا موندن ضعف آموزشی دقیقا همینه.
شما به عنوان دانش آموز یک شخصیت آموزشی دارید!
یعنی چی؟
یعنی بوم یادگیری شما متفاوته

یعنی یکی از نیمکره های مغز شما، با شما رفیق تره!

یعنی هدف شما از یادگیری اون درس با بقیه متفاوته!
یعنی ضعف های شما و قوت های شما در اون درس منحصر به فرده
یک لحظه بهش فک کن که چی میشد اگه در تدریس به این مسائل شما خیلی دقیق و گام به گام توجه میشد…
درست حدس زدی! دقیقا این رسالت باشگاه اومنده
ما در باشگاه اومند شما رو قبل از هر تدریسی آنالیز میکنیم… بر اساس اهداف و شخصیت آموزشی و نقاط ضعف و قوت شما بهتون تدریس میشه
مشکلات شما در هر درس ریشه یابی میشه و به طور هوشمند جلساتتون ست میشه
حتی اگر مشکل شما فراتر از تدریس فیزیک کنکور باشه نگران نباشید!!
باشگاه اومند یک مرجع کامل از امکاناته که با توجه به شخصیت آموزشی شما هر چیزی رو که احتیاج داشته باشید(از مهارت های مختلف گرفته تا تدریس انواع دروس و حتی سنجش و رقابت و مدیریت مسائل روانشناختی، مشاوره ای، خواب، تغدیه و….) در اختیار شما قرار میده
میدونی آخه، اینجا همه فقط یه آرزو میکنن…

از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

تدریس فیزیک کنکور… آماده شو برای کنکور فیزیک…

دبیرستانی هستی و فیزیکت ضعیفه!! می خوای خودت رو برای کنکور آماده کنی و تو فیزیک خیلی ضعف داری؟! اصلاً نگران نباش باشگاه اومند اینجاست تا از طریق معلمای با تجربه و ماهرش بهت کمک کنه تا تو درس فیزیک به پیشرفت قابل توجهی برسی.

از اساتید مشاوره بگیر!

دبیرستانی هستی و فیزیکت ضعیفه!! می خوای خودت رو برای کنکور آماده کنی و تو فیزیک خیلی ضعف داری؟! اصلاً نگران نباش باشگاه اومند اینجاست تا از طریق معلم های فیزیک با تجربه و ماهرش بهت کمک کنه تا تو درس فیزیک به پیشرفت قابل توجهی برسی.

اگه بخوای فیزیک رو یاد بگیری باید از یک راهنما استفاده کنی. باشگاه اومند این امکان رو میده تا با مشاوره از اساتید بتونی با برنامه، درس سنگینی مثل فیزیک رو یاد بگیری و حتی تو تست زنی هم خبره شی!!

مشاوره و تدریس فیزیک کنکور
تکنیک آموزش فیزیک کنکور

تکنیک یاد بگیر!

قطعا تاثیر بالای درصد فیزیک به عنوان یک درس اختصاصی در تراز و رتبه کنکور رو میدونید. نکته مهم تر از فراگیری درس فیزیک، اینه که چجوری به شما آموزش داده بشه.

یکی از مسائلی که از تدریس فیزیک دهم شروع میشه و تا کنکور موفقیت شما رو تضمین می کنه، اصولی و مفهومی یاد گرفتنه. 😁 چون هرچی بیشتر پیش برید، بهتر متوجه این موضوع میشید که همه مسائل در دانسته های قبلی شما ریشه دارن! پس لازمه از پایه قوی باشین تا ارتباط بین اونا رو بتونین درک کنین. برای بنفش بودن مسیر فیزیکتون، باید توی مهارت انتقادی قدرت بگیرین! این یعنی بتونین از پس تجزیه و تحلیل فرمول ها بر بیاین. این مهارت به شما کمک می کنه تعیین کنین که، چجوری و چه زمانی اونا رو توی یک مسئله خاص اعمال کنید. خوب، این یکی از تکنیک هاییه که توی کلاس های اومند میتونین ببینین و بسجنید که چقدر بهتر می تونید همه مسائل رو از پایه آنالیز کنید. 🚀

یکی از دستاوردهای لذت بخش توی کلاس فیزیک کنکور اینه که روی جنبه های مهم هر مشکل تمرکز میشه. از جزئیاتی که برای هر مسئله وجود داره لازم نیست اجتناب کنید.  جنبه های مهم مشکلات همون مواردیه که به شما کمک می کنه توی کنکور رتبه بهتری بگیرید. به این شکل که هر زمان یکی از مشکلات شما توی مباحث پیچیده و حتی یک مسئله ساده حل میشه؛ شما تمام اون نکاتی رو که از اون مسئله یاد گرفتید رو مرور می کنید. حالا این مرور بستگی به شما داره مثلاً میتونید اونا رو برای دوستاتون بازگو کنین یا نکات بنفش رو کنار همون مسئله یادداشت کنید. با این تکنیک با جزئیات هر مبحث آشنا میشید و روز به روز میتونید مباحث سخت تری رو حل کنید.‌ پس، تمرکز کنید و به یاد داشته باشین که نکات رو سریعاً بنویسید تا توی حافظه بلند مدتتون تثبیت شه و از طرفی، به یک عادت خوب تبدیلش کنید تا بیشترین بهره رو ازش ببرید. 😍💫

شما در باشگاه اومند با معلمای کار کشته و ماهر طرف هستین و طبق برنامه اساتید جلو میرین تا بازده یادگیریتون بالا بره. درس فیزیک برخلاف قطر کمی که داره نکات ریز و مطالب زیادی داره که شما با حفظ فرمول هم نمی تونید همه سوالات رو جواب بدین پس شما باید تکنیک هایی رو یاد بگیرین که بتونین به راحتی مسائل فیزیک رو حل کنین. تو این کلاسا ما به شما این تکنیک ها و قوانین رو با برنامه ریزی درست یاد میدیم.

تدریس اصولی فیزیک کنکور در باشگاه اومند

از اونجایی که فیزیک پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم یکی از سخت ترین درس های دانش آموزان و کنکوری هاست، بسیاری از کنکوری ها سعی میکنن که تمرین های این درس رو حفظ کنن، غافل از اینکه این کار بسیار غلطه و فایده ای هم نداره. در واقع رسیدن به درصدهای بالا در این درس، علاوه بر تلاش و برنامه ریزی به یک تدریس صحیح و دونستن روش های مطالعه آن بستگی داره تا دانش آموزان به راحتی بتونن مطالب درس فیزیک رو درک کنن و نمره و درصد بالایی در این درس کسب کنن. دقیقاً به همین علته که میگیم کلاس های فیزیک کنکور باشگاه اومند بهترین انتخاب برای شما هستن تا فیزیک رو اصولی یاد بگیرید و غول پوشالی که از این درس در ذهنتون ساخته اید رو خراب کنید!😉

تدریس فیزیک دهم و اهمیت آن

تدریس فیزیک دهم به دلیل داشتن مفاهیم پایه ای و شروع آشنایی با مفاهیم فیزیک و ارتباط با فیزیک دوازدهم از اهمیت بالایی برخورداره. شیوه تدریس فیزیک دهم برداشت از درس فیزیک و در سطح کلی تر فهم از قوانین حاکم بر طبیعت رو برای دانش آموزان شکل میده. 

اهمیت یادگیری فیزیک دهم به دلیل ارتباط با یادگیری فیزیک دوازدهم دوچندان هستش. باشگاه اومند با اهمیت به یادگیری فیزیک دهم و تقویت پایه ای دانش آموزان به یادگیری بهتر در فیزیک دوازدهم کمک می کنه.

در کنار این که تدریس فیزیک دهم باید به صورت اصولی پیش بره، لازمه که شما برای قورت دادن این درس، چند روش پایین رو هم چاشنی یادگیری کنید:

1- حتماً در طول ترم روی تمرینات کتاب فیزیک دهم متمرکز بشید و تمام تلاش خودتونو بکنید تا بتونید بفهمید که چه ارتباطی بین روابط و فرمول های فیزیک با پدیده های واقعی وجود داره. اگه بتونید این روابط رو پیدا کنید، قسمت بزرگی از مسیر یادگیری رو طی کردین چون با این روش دیگه کمتر پیش میاد که اون مفاهیم رو فراموش کنید!

2- به جای این که ساعت ها کتاب رو در دست بگیرید و سعی کنید فرمول ها رو حفظ کنید، باید اونا رو به شکل مفهومی و عمقی درک کنید. این مسئله هم راهی نداره جز این که اولاً آموزش رو به افراد کاربلد بسپارید و دوماً به حدی تست بزنید و تمرین کنید که دیگه مسئله ها رو چشم بسته جواب بدید.

اهمیت فیزیک یازدهم

فیزیک سال یازدهم مباحث مهمی به نام الکتریسیته و مغناطیس رو در خودش جای داده و مطالب اون به صورت غیر مستقیم به همدیگه ربط دارن. خیلی از کنکوری ها معتقدن که فصل الکتریسیته جاری که در هر دو رشته تجربی و ریاضی مشترکه، چالش برانگیزترین فصل فیزیک پایه یازدهمه. از طرف دیگه چون فیزیک یازدهم فرمول های زیادی داره که به راحتی میتونه دانش آموزان رو گیج کنه، پس بدیهیه که باید تدریس فیزیک کنکور برای پایه یازدهم به اساتید خبره سپرده بشه تا کنکوری ها بتونن به راحتی از پس یادگیری و حل تست های مربوط به این پایه بربیان!

اهمیت فیزیک دوازدهم

یکی از مهم ترین مباحث فیزیک دوازدهم که در کلاس های عمومی یا تدریس خصوصی فیزیک هم خیلی به اون اهمیت داده میشه، مبحث حرکت شناسیه! بنابراین اگه میخواید از پس این فصل مهم بربیاید، چند نکته زیر رو به خاطر داشته باشید:👇

اهمیت فیزیک دوازدهم

یکی از مهم ترین مباحث فیزیک دوازدهم که در کلاس های عمومی یا تدریس خصوصی فیزیک هم خیلی به اون اهمیت داده میشه، مبحث حرکت شناسیه! بنابراین اگه میخواید از پس این فصل مهم بربیاید، چند نکته زیر رو به خاطر داشته باشید:👇

تدریس خصوصی آنلاین فیزیک

باشگاه اومند خلاقانه ترین، کامل ترین و متفاوت ترین مسیر رو برای رسیدن به هدف تدریس خصوصی فیزیک بهت نشون میده. مسیری که متخصصین برجسته باشگاه اومند، کامل به تو تدریس خصوصی آنلاین فیزیک کنکور رو یاد میدن و با پکیج های تخصصی برنامه ریزی، منتورینگ و دیگر مسائل مورد نیاز برای رسیدن به هدف موفقیت در یادگیری فیزیک رو در اختیارت میذارن. باشگاه اومند کامل ترین و تخصصی ترین شیوه آموزش فیزیک را به شما منتقل میکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیه در اسرع وقت با کارشناسان اومند، تماس بگیری، شماره تماس ما: ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳ و یا حتی می تونی برای خرید دوره اینجا کلیک کنی. برای اینکه تو رشته مورد نظرت پیشرفت بیشتری داشته باشی می تونی از پکیج های ویژه باشگاه اومند استفاده کنی برای دیدن پکیج ها اینجا کلیک کن.  

چالشی بودن درس فیزیک درباره داوطلب های هر دو گروه تجربی و ریاضی صدق میکنه؛ چرا که در نهایت برای مطالعه و تدریس فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم باید بتونید این درس رو به صورت مفهومی مطالعه کنید و تست و تمرین زیادی داشته باشید تا شاخ غول فیزیک رو بشکنید و جام بنفش قهرمانی رو بالای سر ببرید!😉

این وسط برای این که توی مسئله ها کمتر سردرگم بمونین، خلاصه نویسی فرمول ها به همراه شرایط استفاده از اون­ها اصلا فراموش نشه!

تدریس فیزیک کنکور

صفر تا صد تدریس فیزیک کنکور در باشگاه اومند

باشگاه اومند به عنوان برگزار کننده صفر تا صد فیزیک کنکور، حواسش هست که راندمان تدریس فیزیک در سال‌های اخیر به شدت پایین اومده.

خیلی از افراد به درس فیزیک به عنوان درس تخصصیشون اهمیت زیادی میدن. تدریس فیزیک کنکور به صورت مداوم در حال انجامه‌. حتی تدریس فیزیک دهم (پایه و اساس فیزیک دبیرستان) و دوازدهم بعنوان مهم ترین فیزیک ها، همه جا در حال انجام هستن. اما با وجود این همه فراوانی در تدریس فیزیک کنکور، همچنان راندمان خیلی پایینه‌. دانش آموزان خیلی زیادی در حال شرکت در کلاس فیزیک کنکور هستن بطوریکه حدود ۷۰ درصد داوطلبان کنکور تجربی حداقل یکبار تجربه شرکت در کلاس فیزیک کنکور رو داشتن.  ولی همچنان راندمان بسیار پایینه و این کلاس ها اون تاثیری که باید بذاره رو نمیذاره! یعنی همه این کاربران به نتیجه دلخواه خودشون نمیرسن و فقط تعداد کمی موفق میشن ضعف های خودشون رو در مباحث فیزیک کنکور برطرف کنن.

تدریس فیزیک کنکور

خوب دقیقا موضوع همین جاست! آموزش معلم محور به جای آموزش کاربر محور!

بذارید واضح تر بگیم: در کلاس های تدریس فیزیک کنکور، حتی اون دسته از کلاس هایی که بصورت خصوصی برگزار میشن، معلم محور هستن و شیوه تدریس عموما حالت های سخنرانی داره یا بهتر بگیم مثل لایو اینستاگرام به صورت کاملا یک طرفه هست. نکات از پیش تعیین شده برای هر مبحث در اختیار مدرس قراره داره و هرکس که در کلاس ها شرکت کنه همون نکات رو دریافت میکنه.

در این حالت تعدادی از افراد به خوبی درس رو یاد میگیرن و تعدادی هم نه. در این حالت نباید اون افرادی که یاد نگرفتن سریع با افراد دیگه مقایسه بشن و برچسب های مختلفی بخورن! این کار به شدت به اعتماد به نفس، روحیه و انگیزه اونا ضربه میزنه.

توجه به این نکته ضروریه که اونا فقط باید به شیوه منحصر به فرد خودشون آموزش میدیدن! کافیه یک کلاس تدریس فیزیک کنکور کاربر محور رو برای اونا ارائه کنیم و بعد از مدتی فقط شاهد روند صعودی پیشرفتشون باشیم.

با توجه به اینکه اومند در همه خدمات آموزشی و مشاوره ای خودش، استراتژی کاربر محور بودن رو دنبال میکنه،

تدریس فیزیک های کنکور سراسری (یعنی تدریس فیزیک دهم، تدریس فیزیک یازدهم و تدریس فیزیک دوازدهم) در باشگاه اومند کاملا کاربر محور هست‌.

شاید براتون سوال به وجود بیاد که مگه مثلا تدریس فیزیک دهم یا مثلا تدریس فیزیک دوازدهم به اون شیوه ای که مدرس صلاح میدونه چه ایرادی داری؟ اصلا مگه روند کلاس به جز اینه که مدرس نکات هر مبحث رو به ترتیب بیان کنه و جلو بره و صفر تا صد فیزیک کنکور تموم بشه؟!

خوب میخوایم شما رو با جواب این سوال شگفت زده کنیم و درواقع با روند متفاوت و خلاقانه تدریس فیزیک کنکور در باشگاه آشناتون کنیم😁

اومندی ها این یک شیوه کلی هست و به خودی خود غلط نیست. بله درسته شما باید به تدریج نکات رو یاد بگیرید تا به درس فیزیک مسلط بشید و بتونید تست های فیزیک کنکور رو حل کنید.

اما ایرادی که اینجا وجود داره اینه که این شیوه های کلی باید برای کاربران در جزئیاتش شخصی سازی بشن تا متناسب با سبک یادگیری هرکس باشه. اما این شیوه های کلی معمولا شخصی سازی نمیشن. به همین دلیل یکسری از افراد اونو یاد میگیرن و یکسری هم نه.

تدریس فیزیک کنکور

چجوری سبک یادگیری متناسب بشه؟!

همون طور که قبلا هم گفتیم، درس فیزیک با درس ریاضی ارتباط تنگاتنگی داره؛ پس یکی از راه‌ های بهبود نمره فیزیک، سطح توانایی شما برای مقابله با فرمول‌ های پیچیده ریاضی هست. به نوعی شما باید جزئیات کوچیک رو از هم تفکیک کنید و تا جایی که می تونید مسئله رو ساده کنید و با تکنیک ساده سازی توی ذهنتون تبدیلش کنین به یک مسئله مشابه. پس برای پیشرفت در درس فیزیک کنکور، لازمه برنامه ریزی کنکور ریاضی یا تجربی شما به شکلی باشه که شیوه های درست خوندن و تجزیه و تحلیل مسائل رو در درس ریاضی یاد بگیرین تا بتونین ریاضی و فیزیکتون رو همزمان بنفش کنین!

میشه گفت تدریس فیزیک کنکور بدون ریاضی وجود نداره و با یادگیری اون به نوعی با یک تیر دو نشون میزنین. حتی در بسیاری از مواقع، وقتی فیزیک شما خوب باشه به تبع ریاضیات شما هم قوی میشه و خب انکار این پیوند قوی بین اون ها امکان ناپذیره. باتوجه به همبستگی نزدیک بین ریاضی و فیزیک، مهمه که هر دانش آموز فیزیک رو به خوبی توی هر مقطع یاد بگیره. تا بتونه از دانش خودش نسبت به ریاضی هم مطمئن شه.

اگر توی ریاضی و فیزیک به کلاس های فوق برنامه نیاز دارید، اومند اومده تا از چند روشه شدن شما جلوگیری کنه. پس برو بریم! 😉🚀

ببینید اومندی ها، شما هرکدوم در یکسری از مباحث قوی تر و در یکسری از اون ها ضعیف تر هستید. باید علت ضعف های شما دقیق مشخص و بررسی بشه‌. مثلا علت ضعف شما در تدریس مباحث فیزیک دوازدهم میتونه چند تا مورد باشه: در تدریس فیزیک دهم ضعف هایی داشتید و اون ضعف ها هنوز برطرف نشدن، در مفاهیم خاصی دچار کج فهمی شدید، در محاسبات ریاضی و بخش های ریاضیاتی فیزیک مشکل دارید و … .

برای اینکه بهتر متوجه ارتباط بین فیزیک و ریاضی بشید “ریاضی یا فیزیک، مسئله این است!” رو بخونید.

همچنین ممکنه یک نفر به شیوه تحلیلی بهتر بتونه یاد بگیره و قدرت تحلیل بالایی داشته باشه اما یک نفر دیگه کمتر با شیوه تحلیلی راحت باشه.

بسته به اینکه ضعف شما چه دلیلی داشته باشه، راهکار ها و آموزش ها باید ارائه بشن.

ضمنا شما هرکدوم هدف خاصی از یادگیری درس فیزیک کنکور و شرکت در کنکور دارید. پس براساس هدف خودتون باید این درس رو یاد بگیرید. پس مدرس باید باتوجه به هدف شما از کنکور، صفر تا صد مباحث فیزیک کنکور رو بهتون آموزش بده.

متناسب با همین روند آموزش، رفع اشکال های کاربران هم دقیقا باید با همین شیوه منحصر به فرد انجام بشه تا اثر خودش رو داشته باشه، در غیر اینصورت اثری مشابه کلاس مدرس محور داره.

پس الان متوجه شدیم که چرا در اغلب کلاس ها یادگیری واقعی فیزیک کنکور اتفاق نمیفته.

باشگاه اومند چطوری آموزش خودش رو کاربر محور میکنه؟

در همون ابتدای اومندی شدن شما، شما طی یک جلسه، که ما اسمش رو شرح حال گیری گذاشتیم، باشگاه تمام اطلاعات لازم درباره خودتون رو از شما دریافت میکنه. اطلاعاتی مثل اینکه نقاط قوت و ضعف شما در مباحث فیزیک کنکور چیه؟ سبک یادگیری شما چطوره؟ اهداف شما برای کنکور و قبولی در کنکور چیه و … .

وقتی ما به شناخت نسبی از وضعیت شما رسیدیم، اون وقت آموزش کاربر محور میتونه خیلی خفن‌طور شروع بشه.✌🏻

تعداد افراد در کلاس های فیزیک کنکور کاربر محور

یکی از دلایلی که مانع اجرای کاربر محور بودن تدریس فیزیک کنکور میشه، همین جمعیت کلاس هاست.

چه در کلاس های آنلاین و چه کلاس های حضوری وقتی جمعیت زیاد باشه (بالای ۱۰ نفر باشه) دیگه نمیشه به هر کاربر بطور اختصاصی توجه کرد، نیاز هاش رو شناخت و متناسب با اون ها آموزش رو ارائه داد. در این صورت مدرس مجبوره که یک شیوه معین رو برای آموزش فیزیک کنکور انتخاب کنه و اون رو در کلاس اجرا کنه‌. درواقع در کلاس هایی با جمعیت بالا چاره ای به جز مدرس محور بودن کلاس وجود نداره. مسلما در کلاس مدرس محور همونطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، همه افراد به سطح مطلوبی از یادگیری نمیرسن.

بنابراین ما در باشگاه اومند شرایطی رو فراهم کردیم که شما بتونید انتخاب کنید که در کلاس های خصوصی فیزیک ما که به صورت تک نفره برگزار میشه، شرکت کنید یا این که کلاس های نیمه خصوصی (3 تا 5 نفره) یا عمومی (6 تا 10 نفره) ما رو انتخاب کنید. البته اگر تصمیم گیری برای این که کدوم یکی از این کلاس ها به درد شما میخوره براتون سخته، اصلاً نگران نباشید! چون کارشناس های اومندی توی یک جلسه رایگان، مهارت ها و شرایط شما رو بررسی میکنن و بهتون میگن که کدوم یکی از این کلاس ها برای خود خود شما ساخته شده!😉

اگه می خوای بدونی که در مسیر یادگیری فیزیک ممکنه با چه چالش هایی برخورد کنی، حتماً مطلب چالش های یادگیری فیزیک کنکور رو مطالعه کن.

تدریس فیزیک کنکور کاربر محور در باشگاه اومند

روال شروع و ادامه تدریس کاربرمحور فیزیک کنکور در باشگاه اومند به همون شیوه ای هست که در دو بخش قبل توضیح داده شد. یعنی در ابتدای کار هدفگذاری و جلسه شرح حال رو داریم که جزئیاتش توضیح داده شد.

در هدفگذاری، هدف شما از کنکور دادن و هدفتون برای قبولی در کنکور بررسی میشه. مثلا شما میخواید با کنکور تجربی پزشک یا داروساز یا پرستار و … بشید. وقتی مدرس از این موضوع باخبر باشه، حتی لحن و نحوه برخوردش با شما هم میتونه انگیزه بخش باشه.

وقتی مدرس در جلسه اول که به شرح حال گذشته، وضعیت تحصیلی و نقاط ضعف و قوت شما رو درک کرده، از مسائل روانشناختی شما مثل سبک یادگیری اطلاع پیدا کرده و برای آموزش شما برنامه ریزی میکنه و این روال بنفش ادامه پیدا میکنه.

سرفصل ها و نکات لازم هم جلسه به جلسه طبق همون شناخت مدرس از شما تدریس میشه.

با این شیوه ترس شما از فیزیک کمتر میشه و اعتماد به نفس شما در این درس رشد قابل توجهی پیدا میکنه. برای اینکه بهتر بتونید با درس جذاب فیزیک دوست بشید😁 این مقاله رو حتما بخونید. “چرا از درس فیزیک کنکور میترسیم؟

پادکست نحوه برگزاری کلاس فیزیک کنکور در باشگاه اومند

پادکست شیوه تدریس فیزیک کنکور در باشگاه اومند

از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

چرا کلاس آنلاین فیزیک کنکور در باشگاه اومند

 چرا کلاس حضوری نه؟؟!!

در یکی دو سال اخیر با توجه به وضعیت  کرونا، کلاس های آنلاین در بین مردم بیشتر جا افتاد و به دنبال این قضیه یه عده حال کردن و دوست داشتن و کلی  موقعیت و مهارت های خفن یاد گرفتن.

 عده ای هم نه، مثل سابق به رفت و آمدشون و کلاسای حضوری ادامه دادن.

خوب صد البته نظر هر کس محترمه ولی بعضی وقتا یه چیزایی به آگاه ترشدن آدم کمک می‌کنه مثل همین مقاله که میخواد بهت نشون بده خودت رو پاسوز و محدود به منطقه و جغرافیایی که توش هستی نکن تو تمام امکاناتی که برای اتصال به کل دنیا لازم داری، توی دستته.

اینجا میخوایم بهتون بگیم که چرا کلاس های آنلاین به کلاس های حضوری ارجحیت دارن (البته نظر و دلایل افراد حضوری پسند هم کاملاً قابل احترامه ولی فعلاً قصد داریم از کلاس آنلاین دفاع کنیم، باعرض پوزش 😁)

چندین مزیت بسیار مهم در مورد کلاس آنلاین وجود داره. قبل از اینکه بریم سراغ مزیت ها، بهتره اینم بگم خیلیا بر حسب تجربه ای که از سیستم آنلاین مدارس یا دانشگاهشون دارن…. از کلاس آنلاین بیزارن، چرا؟ چون برای اونا کلاس آنلاین یعنی ویدئو کال تو واتس اپ یا شاد و نهایتاً اسکای روم که طبق تجربه خودتون هیچکدوم چنگی به دل نمیزنه و شما اگه به خود مارک زاکر برگ (مدیر واتس اپ) بگی تو پلتفرم شما دارن کلاس آنلاین برگزار میکنن، خندش میگیره؛ پس واتس اپ یا این مدل نرم افزارها برای کلاس آنلاین به هیچ عنوان مناسب نیست. پس وقتی میگیم کلاس آنلاین منظورمون نرم افزارای پیام رسان نیست بلکه داریم از یک شبکه قدرتمند کلاس آنلاین حرف می‌زنیم که انگار تو خود کلاس نشستی و داری با معلم و همکلاسیات کاملاً زنده وقتتو به بهترین شیوه ممکن میگذرونی.

خب بریم سراغ مزیت ها

1_اولاً باید به این نکته واقف باشید که آموزش آنلاین با بیماری به وجود نیومده که بخواد با برگشتن شرایط به حالت عادی از بین بره، پس این تصور که الان چون اوضاع بهتر شده پس قراره آموزش آنلاین کمرنگ بشه، بدون شک اشتباهه.

#اومندی_ها توجه کنید؛ آنلاین شدن یا آنلاین بودن در هر زمینه ای که وارد شد دیگه خارج نشده.

مثلاً شما انتخاب رشته‌های دانشگاهی ببین، آنلاین شدن، انتخاب واحد و نگاه کن، آیا بعد از گذر زمان کسی پشیمون شد و قضیه رو  به حالت اول برگردوند؟ خیر.

چرا؟ چون تمام جهان داره به این سمت کشیده میشه و تو چه بخوای چه نخوای توی این ماتریکس محکوم به همرنگ شدن با ورژن جدید دنیا هستی.

لذا موندگاری این فضا اصلا جای بحثی نداره و افرادی که تونستن باهاش ارتباط بگیرن و کارشون و راه بندازن 10 پله جلو تر از عزیزانی هستن که همچنان کلاسای حضوریشون رو دنبال میکنن، چون در نهایت همین عزیزان مجبورن به آنلاین شدن  رو بیارن و در این لحظه قطعاً کسی که تو این روش قدیمی تره، آگاه تر و کار بلد تر شده پس قطعاً حریف قدریه و نمیشه راحت بهش رسید.

نفوذ تکنولوژی
تدریس فیزیک کنکور با یک کلیک

2_ اما مهم ترین و ارزشمند ترین مزیت فضای آنلاین؛ از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی.

 همونطور که یکم پیش خدمتتون عرض کردم یکی از مهم ترین ویژگی های فضای آنلاین ارتباط راحت تر و بدون دردسر با اساتید و مجموعه های حرفه ای، با استندارد های کشوری یا جهانی در سطح کشور یا حتی دنیاست.

قدیما (در واقع همین قبل از پاندمی کرونا) شما برای یادگیری هر چیزی باید به موجودی و ظرفیت منطقه یا شهرستان خودتون، اکتفا میکردید. هر کسی هم به میزان همون معلومات و دانسته های اساتیدش، رشد میکرد و آموزش میدید. حتی اواخر (سال ۹۴ تا ۹۷ مثلا) سطح رقابت یا آموزش مهارت ها بالا رفته بود و در حق خیلی ها بی انصافی میشد. چند تا مثال بزنم یکی تحصیلی-رقابتی و یکی هم آموزشی-مهارتی؛ مثلا در کنکور ها سطح سوالات و رقابت هی بالا تر میرفت و افرادی که در پایتخت یا کلان شهر ها زندگی میکردن، به مراتب در اون رقابت دست بالا رو داشتن و سایر افراد هم دست پایین رو (زیاد هم شنیده بودید اون موقع ها که آره امکانات فلان شهر یا فلان منطقه ی تهران مثلا، از ما بیشتره بخاطر همین اون ها شانس بیشتری دارن). یا مثلا مهارت مدرنی رو میخواستید آموزش ببینید اما در شهرستان شما یا منطقه ای از تهران که زندگی میکردید، پیدا نمیشد و باید مسافتی رو طی میکردید تا بتونید صرفا اون مهارت رو آموزش ببینید!! یا حتی مثلا در خود تهران یا کلان شهر ها، آلودگی هوا پیش میومد و خیلی ها از آموزش دیدن عقب میفتادن(خلاصه داستانی بود😄)

با چند کلیک وارد کلاس شو!

اما بعد از کرونا و جا افتادن  فضای آنلاین دیگه شما صرفا با چند تا کلیک با بهترین اساتید کشوری، بدون در نظر گرفتن مکان زندگیتون، کار میکنید. در واقع شما دیگه این دغدغه رو ندارید که، وای استاد فلانی توی شهر یا منطقه ی ما نیست، منطقه خیلی دوریه یا توی این محل یا شهرستان، اصلا استاد مد نظر من پیدا نمیشه یا مثلا چی میشد استاد فلانی از انگلستان یا استاد بهمانی که سرش خیلی شلوغه از فلان منطقه تهران، به من آموزش میدادن! با خیال راحت با چندتا کلیک میتونی بهترین هارو واسه خودت سوا کنی.

3_حالا شاید یه عده همچنان بگن نه ما حضوری بهتر یاد میگیریم، آنلاین خوب نیست (مثل اون موقع که تازه اتومبیل اختراع شده بود مردم میگفتن نه بابا اسب بهتره همیشه هست این تیکه آهن چیه😂😂) خوب این مگه اشکالی داره کسی حضوری رو ترجیح بده؟؟ خیر اما دنباله متن رو بخون شاید بفهمی چرا ما موافق کلاس حضوری توی این شرایط مدرن فعلی نیستیم….

ببینید، این یه حقیقت انکار ناپذیره که فضای آنلاین جا افتاده، راحت بگم از هر ده نفر چهار نفر دیگه داره از کلاس آنلاین استفاده میکنه، خوب اونوقت چی میشه؟؟؟ هیچی، شما  رقیب ها و دیگر همسن هاتون رو میبینید که توی این فضای آنلاین دارن آموزش میبینن

خوب ببینیم مگه چه اتفاقی میفته؟

چه سوال خوب و به جایی واقعاً😄؛ رقبا و هم هدف های شما دارن با تکنیک ها و استانداردهای روز دنیا رشد میکنن و مهارت های بیشتری برای ارائه یاد میگیرن و قطعاً چند پله جلوتر از شما خودشون رو قرار میدن. در واقع اونی که کلاس حضوری رو ترجیح میده،  داره به امکانات محله و اطراف  خودش اکتفا میکنه و کلی وقت و هزینه رفت و آمد رو به جون میخره! همچین فردی نباید انتظار داشته باشه که بتونه با همه رقابت کنه. چرا؟؟ چون گفتیم آقا جان این یه حقیقتهههه وقتی محدود نباشی به چند تا اسم و منطقه ی خاص، خوب مسلما دستت باز تره برای انتخاب استاد، نیازی نیست تو خودت رو با جغرافیا و منطقه ای که در اون هستی وفق بدی و بگی خوب دیگه چاره چیه استاد فلانی هست، حالا درسته به پای بهترین اساتید فلان منطقه یا شهر نمیرسه  اما بالاخره تنها کسیه که تو منطقه ی ما حرف اول رو میزنه!!! تموم شد اون دوران… (پس لطفاً عقب نمون و نذار این حسو تجربه کنی که به شدت چندش اوره (از ما گفتن بود)).

از رقبا عقب نمون!

پس به این نتیجه میرسیم که کلاسای آنلاین مثل ویروس میمونن که اگه تو استفاده نکنی، رقبا میان استفاده میکنن و سطحشون بالاتر میره. بعد به همون نسبت سطح رقابتی بالاتر میره و کلاً داستانی میشه. کلاً این ویروس آنلاین شدن، وقتی میاد هر موجودی رو گرفتار میکنه! شاید سرعت همه گیر شدنش شما رو متحیر نکنه، ولی مطمئن باشید چند مدت دیگه از دیدن نتیجه مغزتون سوت میکشه!

پس فکر میکنم الان تا حدودی میدونید که چرا آنلاین شدن کلاس های فیزیک کنکور یا سایر کلاسا بیش از حد خوبه! خلاصه‌ش میشه کیفیت بالاتر، استانداردهای جهانی، صرفه جویی در تایم و هزینه های اضافی و …

فکر میکنم دیگه لازم نیست بگم که هر کلاس حضوری به اندازه 3 تا کلاس آنلاین از شما تایم میگیره، چجوری؟🤔 فکر کن یک کلاس رزرو کردی، بعد از 1 شب قبل درگیر میشی که کی بیدار شم، کی آماده شم، کی راه بیفتم، با کی برم، با چی برم، فضای اونجا که میرم چطوره، آیا میتونم باهاش ارتباط بگیرم و مغزم رو آزاد کنم که اصلاً بتونم چیزی یاد بگیرم؟ میبینید حتی فکر کردن بهش هم خسته کننده‌ست، ولی هنوز یک سریا بیخیال نمیشن! البته اومند برای همه آرزوی موفقیت میکنه، حالا به هر شیوه‌ای که دارن آموزش میبینن.

توی هزینه ها صرفه جویی کن!

در میان این همه هیاهو از بحث پررنگ هزینه ها نگذریم که ماشالله این روزا سر به فلک کشیده و توی این دوره زمونه همه جا سرگردنه محسوب میشه.

توی این شرایط باید زرنگ باشی؛ تا هم بتونی پس انداز کنی، هم مهارت کسب کنی هم کار رویاییت رو باهاش بسازی پس خداروشکر فضای آنلاین به موقع وارد عمل شد تا بیشتر هزینه های اضافی رو حذف کنه خیلی جاها شما میبینید که هزینه یک دوره عمومی کامل تو فضای مجازی با دو جلسه کلاس حضوری برابری می‌کنه پس چرا نیایم و از فرصت  استفاده نکنیم، تک تک ماها پتانسیل بهترین شدن و داریم فقط کافیه فکرت رو به کار بندازی.

کاهش هزینه تدریس فیزیک کنکور
فرصت مناسب جمع بندی مطالب توسط استاد 

در ادامه باید به این نکته مهم اشاره کنم که فضای آنلاین فرصت فکر کردن رو به استاد میده

یعنی چی؟ یعنی مدرسِ شما حوصله و وقت بیشتری برای تمرکز و پیش بردن کلاس با مدل شما داره چیزی که در کلاس حضوری نمی‌تونید پیداش کنید ولی در فضای آنلاین معلم در مکانی که هست تمام منابع رو آماده کرده و در شرایطی کاملاً مطلوب چه از لحاظ فیزیکی چه روحی شما رو هندل می‌کنه.

ما در قرنی زندگی میکنم که باید به تکنولوژی تن بدیم و تکنولوژی در اینجا کلاسای آنلاین رو به ما معرفی کرده پس مطمئن باشید مثل هر چیز دیگه ای که آنلاین شد، (از خرید کارت شارژ بگیر تا انتخاب رشته کنکور) آموزش آنلاین هم از این قاعده جدا نیست و روز به روز قوی تر پیدا میشه.

در آخر‌ مطمئن باشید آموزش کاربر محور فیزیک شمارو به قله میرسونه!

یک جزوه هم براتون آماده کردیم که چند تا از نکات ناب فیزیک کنکور و فیزیک دهم و دوازدهمه! برای دانلود رایگان جزوه فیزیک کلیک کنید!

با تشکر از پیج اینستاگرام کنکور نویس که منبع این جزوه بودن

حتما توصیه میشه در جلسه توجیهی رایگان باشگاه اومند شرکت کنید، یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳ تماس بگیرید.

تدریس خصوصی آنلاین فیزیک

باشگاه اومند خلاقانه ترین، کامل ترین و متفاوت ترین مسیر رو برای رسیدن به هدف تدریس خصوصی فیزیک بهت نشون میده. مسیری که متخصصین برجسته باشگاه اومند، کامل به تو تدریس خصوصی آنلاین فیزیک کنکور رو یاد میدن و با پکیج های تخصصی برنامه ریزی، منتورینگ و دیگر مسائل مورد نیاز برای رسیدن به هدف موفقیت در یادگیری فیزیک رو در اختیارت میذارن. باشگاه اومند کامل ترین و تخصصی ترین شیوه آموزش فیزیک را به شما منتقل میکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیه در اسرع وقت با کارشناسان اومند، تماس بگیری، شماره تماس ما: ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳ و یا حتی می تونی برای خرید دوره اینجا کلیک کنی. برای اینکه تو رشته مورد نظرت پیشرفت بیشتری داشته باشی می تونی از پکیج های ویژه باشگاه اومند استفاده کنی برای دیدن پکیج ها اینجا کلیک کن.  

تدریس خصوصی آنلاین فیزیک
از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

مزایای کلاس های اومند

از مزایای کلاس خصوصی آنلاین فیزیک اینه که شما با مدرس ارتباط دو طرفه برقرار می کنین و می تونین هر سوالی از اساتید بپرسین و به سوالات استاد پاسخ بدین، این به یادگیری شما کمک شایانی می کنه. 

فیزیک درسی نیست که فقط به دنبال حل کردن مسائلش باشین، برای یاد گرفتن فیزیک باید مبحث مورد نظر رو کامل درک کنین و مفهوم درس در ذهن شما شکل بگیره تا کامل متوجه بشین. برای اینکه بتونین فیزیک رو درک کنین باید سبک مطالعه خاصی که مدرس های ما بهتون فیزیک آموزش میدن رو دنبال کنین، قدم اول اینه که مباحث مختلف فیزیک رو تفکیک کنین و دسته بندی کنین، فرمول ها و اطلاعاتی که تو کلاس بهتون یاد داده می شه رو یادداشت کنین. دسته بندی و یادداشت کردن باعث می شه ذهنتون با نظمی که درس می خونین شکل بگیره و با سرعت می تونین فیزیک رو درک کنین.

سر جلسه کنکور فقط بلد بودن مفهوم مبحث کافی نیست و شما باید در کنار دونستن این مفهوم باید یکسری از فرمول ها رو هم حفظ کنید، این دسته بندی مباحث و فرمول ها که در کلاس های تدریس فیزیک کنکور باشگاه اومند ارائه میشه، فرمول ها رو در ذهن خودتون طبقه بندی کنید و خیلی راحت تر بتونید فرمول ها رو حفظ کنید و سر جلسه کنکور به یاد بیارید.

پس فراموش نکنید که مهم ترین منبع شما برای یادگیری فیزیک، کتاب درسیه. شما وقتی می تونید به سراغ حل تست ها و منابع دیگه برید که کتاب درسی رو نه تنها خونده باشید، بلکه جویده باشید!😁

بنابراین به جای این که وقتی در کلاس های فیزیک کنکور شرکت می کنید، انتظار داشته باشید که استاد انواع و اقسام منابع رو براتون ردیف کنه و شما هم هزینه زیادی کنید و اون ها رو بخرید، باید بدانید که اول باید به محتوای کتاب درسیتون مسلط بشید چون این کار باعث میشه که به مرور بتونید ایده های اصلی سوالات مختلف رو متوجه بشید و زودتر به راه حل برسید.

اگر هم دوست داشتید بدونید که چجوری باید فیزیک رو از بیس مطالعه کنید، خواندن مقاله نحوه مطالعه درس فیزیک از پایه رو از دست ندید.

کلاس آنلاین آموزش فیزیک

5 گام مهم برای داشتن عملکرد موفق در فیزیک کنکور

برای این که فقط وقتتون رو به شرکت در کلاس های فیزیک کنکور نگذرونید و واقعاً از اون ها نتیجه بگیرید، باید در کنار این کلاس ها این 5 گام رو جدی بگیرید:👇

  1. قبل از این که سراغ هر منبع آموزشی دیگه ای برید، حتماً به محتوای کتاب درسیتون مسلط بشید و اون رو عمیق و مفهومی مطالعه کنید.
  2. هیچ چیزی مثل خلاصه نویسی نمیتونه در یادگیری فیزیک یا حتی درس های دیگه کمکتون کنه. پس هر مطلب مهمی که میخونید رو به صورت خلاصه و به زبان خودتون یادداشت کنید.
  3. تا زمانی که در برنامه تون جای خالی مرور و تکرار وجود داشته باشه، نمیتونید هیچ مطلبی را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال بدید. پس این مورد هم جدی بگیرید!
  4. برای این که بتونید در فیزیک به تسلط برسید و مفهوم سوالات رو چشم بسته درک کنید، باید زیاد تست بزنید تا دیگه مفهومی نباشه که حداقل یکبار مشابه اون رو ندیده باشید!
  5. مهم ترین موردی که برای موفقیت در فیزیک و مابقی درس های کنکور اهمیت داره، مدیریت زمان هست. برای همین هم باید سعی کنید که تست ها رو به شکل زمان دار حل کنید تا از همین حالا برای جلسه کنکور حاضر بشید و اونجا با کمبود وقت مواجه نشید.

چهار شرط لازم برای کسب رتبه خوب در کنکور به کمک درس فیزیک

این درس علی رغم سختی هایی که داره، به شرط رعایت چهار شرط زیر میتونه باعث موفقیت شما در کنکور بشه. حالا این سه شرط شامل چه مواردیست؟

  • تکرار و تمرین بسیار مباحث فیزیک
  • کمک گرفتن از مدرسی کاربلد برای تدریس فیزیک کنکور
  • کمک گرفتن از مشاوری کاربلد و آگاه به مسائل تحصیلی و روانشناسی داوطلبان
  • تمرین و یادگیری تیپ های مختلف سوالات فیزیک و روش های تست زنی

نکته مهم!

مهمترین پارامتری که تو آموزش آنلاین فیزیک هست، خوندن کتاب درسیه، اگه شما کتاب درسی رو مسلط باشین قطعاً حل کردن تست های کنکور هم براتون راحت می شه. یادتون باشه تو کتاب نکاتی وجود داره که فقط یک مدرس خوب می تونه اونا رو به شما منتقل کنه و فقط به خوندن خودتون اکتفا نکنین چون ممکنه مطلب کلیدی و مهمی رو فراموش کنین و سوال مربوط به نکته رو نتونین حل کنین.

بعد از مطالعه کتاب درسی و تسلط به مطالب آن متناسب با سطح علمی و نوع یادگیری دانش آموز با توجه به شناخت که مدرس از دانش آموز پیدا کرده کتاب کمک آموزشی مناسب به او توصیه می شود. تا بهترین بهره وری برای دانش آموز ایجاد شود. اینجوری دیگه دانش آموز سردرگم نمیشه که از کدوم منابع برای مطالعه استفاده کنه وقت خودشو برای منابع اشتباه هدر نمیده.

روش هایی برای افزایش تسلط در حل مسائل فیزیک کنکور

ما توی این قسمت برای این که شما بتونید مسائل فیزیک رو قورت بدید، چندتا راهکار تر و تازه براتون کنار گذاشتیم که در کنار شرکت در کلاس های های عمومی یا تدریس خصوصی فیزیک به دردتون میخورن!😉

  1.  قبل از هر کاری سعی کنید که ریاضیات خودتون رو قوی کنید تا در بخش محاسبات مسائل و حتی درک مفهوم بهتر سوالات فیزیک به مشکل برنخورید!
  2.  قبل از شروع کلاس فیزیک کنکور یا کلاس مدرسه، مبحث مربوطه رو پیش خوانی کنید و سعی کنید مثال های حل شده کتاب رو یک بار دیگه برای خودتون حل کنید و مفاهیم اون رو در ذهنتون حلاجی کنید!
  3.  وقتی سر کلاس هستید، شش دونگ حواستون رو جمع کنید تا بتونید تمام مفاهیمی که معلمتون در قالب مسائل مختلف میگه درک کنید و از اون ها یادداشت بردارید! ضمناً یادتون نره که هر جا چیزی رو متوجه نشدید، حتماً بپرسید و راحت از کنارش نگذرید! چون بعدا گریبانتون رو میگیره.
  4.  زیاد تست حل کنید تا زیر و بم سوالات مختلف دستتان بیاد و دیگه در دام چالش هایی که طراح برای هر سوال فیزیک در نظر میگیره نیفتید!
  5.  از جزئیات مسائل غافل نشید! مثلاً یکی از جزئیاتی که همیشه چالش برانگیزه و ممکن با جا به جایی یک ممیز، پاسخ شما رو تغییر بده، تبدیل واحده! پس خوب به ریز به ریز داده ها و خواسته های مسئله دقت کنید!

بنفش ترین روش های تست زنی فیزیک کنکور

خب طبیعتاً شرکت در کلاس های فیزیک کنکور که به روش کاربر محور آموزش میدن، تاثیر زیادی در موفقیت شما در این درس دارن. اما نباید از یادگیری روش هایی که باعث میشه در تست زنی قوی تر عمل کنید هم غافل بشید، چون شما در جلسه کنکور با سوالات تستی ارزیابی میشید! پس توی این قسمت بهتون یاد میدیم که چجوری توی درس فیزیک تست‌زن های ماهری بشید!

  1. تا زیر و بم یک مبحث فیزیک رو خوب نخوندید، به سراغ حل تست هاش نرید! چون وقتی درسی رو یاد نگرفتید و تست میزنید، سنجشتون درست از آب درنمیاد!
  2. تست های نکته دار و جون‌دار رو علامت بزنید تا در مرورهاتون اون ها رو هم دوره کنید و نکاتشون رو از بر بشید!
  3. سعی کنید روش های تست زنی که یاد میگیرید رو به دوستاتون هم یاد بدید، چون این کار باعث میشه که اون موضوع برای خودتون هم بهتر جا بیفته!

حالا جدای این روش های تست زنی که خیلی وقت ها اساتید در کلاس های خصوصی فیزیک به کنکوری ها یاد میدن تا دانش آموزان بدونن که باید چطور در خونه تست بزنن، چند تا نکته هم هست که بچه ها باید در جلسه آزمون های آزمایشی و آزمون اصلی به اون ها توجه خاص داشته باشن!

  1. تست های فیزیک رو با حدس و گمان حل نکنید؛ چرا که در جلسه آزمون، نمره منفی در کمین شما نشسته و منتظره که یک خطا بکنید تا از درصدتون کسر کنه!
  2. همیشه جواب نهاییتون رو درست حسابی چک کنید تا مطمئن بشید که هیچ خطایی رخ نداده.
  3. در جواب دادن عجله نکنید و هر 4 گزینه رو با دقت بخونید.
  4. از گزینه های طولانی فرار نکنید، چون بعضی وقت ها دقیقاً همون گزینه هایی که متن طولانی دارن، جواب درست هستن!

آشنایی با خصوصیات یک مدرس فیزیک کنکور کاربلد

چه اساتیدی که به تدریس خصوصی فیزیک میپردازن و چه اون هایی که به تدریس عمومی این درس در محیط های آموزشی مشغول هستن، باید چند تا فاکتور زیر رو داشته باشن تا هم خودشون در این حرفه خوش بدرخشن و هم بتونن داوطلبان کنکور رو به موفقیت نزدیک تر کنن!

  1. یک استاد حرفه ای علاوه بر این که باید بر روش حل مسائل مختلف فیزیک اشراف داشته باشه، باید بتونه تکنیک هایی هم برای حل سریع تر و راحت تر سوالات این درس به کنکوری ها یاد بده!
  2. یک دبیر فیزیک باید به تک تک مباحث و سر فصل های فیزیک وارد باشه و خودش در هیچ کدوم از اون ها نلنگه!
  3. باید انقدر فن بیان خوبی داشته باشه که دانش آموزان هر چیزی که تدریس میکنه رو روی هوا یاد بگیرن و گیج نشن!
  4. استادی که هدفش موفقیت داوطلبان کنکور باشه، فقط درس نمیده، بلکه سعی میکنه اشکالات بچه ها را پیگیری و رفع کنه و اگه تمرینی هم میده پیگیر این باشه که همه حلش کنن و مهم تر از اون یادش بگیرن!
  5. بعضی وقت ها چالش هایی رو در مسائل و شیوه حل اون ها ایجاد میکنه تا هم ذهن دانش آموزها بازتر بشه و هم به درک بهتری از این درس برسن!
  6. از ریز به ریز حذفیات، فصول مهم و تست خیز فیزیک کنکور و … آگاهه تا بهتر بتونه به موفقیت شاگردهاش کمک کنه.

پادکست: چرا نمیتونم مسئله های فیزیک رو حل کنم؟

نمایش ویدیو درباره مسئله های فیزیک
روش مطالعه فیزیک کنکور

روش مطالعه اومند

مطالعه قبل از شروع کلاس یکی از پارامتر هایی هست که بهتون کمک می کنه تا تو کلاس آنلاین وقت تلف نشه برای توضیح مباحثی که قبلاً تدریس شده و باعث می شه درس ها رو راحت تر درک کنی و به سوالات جواب بدی. شما تو زمان کوتاه تری نسبت به قبل آموزش می بینین و تو زمان شما و استاد صرفه جویی می شه و هزینه های کلاسهاتون هم کم تر می شه.

یکی دیگه از اصول موفقیت در فیزیک کنکور مطالعه به سبک رتبه های برتر و مرورهای پر تکراره. تمرکز حواس، مرورهای مداوم، انتخاب زمان مناسب برای مطالعه و حل تست ها کافی و مرور اونها از شرایطی هستن که برای رسیدن به درصد های بالا در درس فیزیک لازمه.

مرور دوره کردن مباحثی که خونده میشه خیلی مهمه چون اگه دروسی که قبلاً تدریس شده مرور نشه از یادتون میره و نمی تونین سوالاتش رو حل کنین. پیدا کردن بهترین روش مرور مطالب همواره یکی از دغدغه های کنکوری ها بوده. چرا که با توجه به حجم زیاد مطالب استفاده از یک روش پربازده ضروری می باشد. تو باشگاه اومند ما به شما یاد میدیم تا چطور درس هایی که قبلا خوندین رو مرور کنین تا فراموش نکنین.

از هم کلاسی ها سبقت بگیرید!

آموزش خصوصی آنلاین فیزیک با مدرسین باشگاه اومند به شما این امکان رو میده تا دیدتون نسبت به مسائل فیزیک ساده تر بشه و نسبت به هم کلاسی هاتون سریع تر عمل کنین. برای رسیدن به این مرحله باید تمرین زیاد داشته باشین تا مباحث پیچیده فیزیک ملکه ذهنتون بشه. مدرسین ما به شما آموزش میدن که اگه تو مبحثی گیر کردی تا حل نکردی به مبحث بعدی نری چون باعث میشه تمرکزت نسبت به درس به هم بخوره و اشتباه کنی.

اگه تو درس فیزیک ضعف دارین و می خواین برای کنکور آماده بشین و نمی تونین درست برنامه ریزی کنین می تونین از باشگاه اومند کمک بگیرین. مشاورین و مدرسین مجرب باشگاه اومند با مشاوره و برنامه درست به شما کمک می کنن تا مشکلاتتون رو برطرف کنین و برای کنکور آماده شین!!

تدریس فیزیک کنکور ( تدریس خصوصی فیزیک کنکور )

باشگاه اومند خلاقانه ترین، کامل ترین و متفاوت ترین مسیر رو برای رسیدن به هدف تدریس خصوصی آنلاین فیزیک بهت نشون میده. مسیری که متخصصین برجسته باشگاه اومند، کامل به تو تدریس خصوصی آنلاین فیزیک رو یاد میدن و با پکیج های تخصصی برنامه ریزی، منتورینگ و دیگر مسائل مورد نیاز برای رسیدن به هدف موفقیت در یادگیری فیزیک رو در اختیارت میذارن. باشگاه اومند کامل ترین و تخصصی ترین شیوه آموزش فیزیک را به شما منتقل میکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافیه در اسرع وقت با کارشناسان اومند، تماس بگیری، شماره تماس ما: ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳ و یا حتی می تونی برای خرید دوره اینجا کلیک کنی. برای اینکه تو رشته مورد نظرت پیشرفت بیشتری داشته باشی می تونی از پکیج های ویژه باشگاه اومند استفاده کنی برای دیدن پکیج ها اینجا کلیک کن.

یادگیری درس فیزیک
از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

اومند، گسترده ترین مجموعه هدف رسانی در کل کشور

شما برای رسیدن به اهدافتون به طیف مختلفی از خدمات نیاز دارید. بعنوان مثال شما برای رسیدن به هدف اصلیتون که قبولی کنکور باشه، قطعا به مشاوره کنکور تجربی یا مشاوره کنکور ریاضی احتیاج دارید. قطعا به روانشناس تحصیلی نیاز پیدا میکنید. یا به عنوان مثال فرض کنید که در تدریس فیزیک دوازدهم کنکور، مدرس به شما میگه که علت ضعف اساسیتون، ضعف در ریاضیات هست و شما باید از کلاس ریاضی بسته به شدت ضعفتون استفاده کنید.

در این حالت اگر شما بخواید از مجموعه دیگری خدمات لازم رو دریافت کنید، با دو تا مشکل اساسی روبرو میشید:

۱. هزینه های اضافه گریبان گیر شما خواهد شد‌.

۲. شما با مشکل چند روشه شدن روبرو میشید. چون هر مدرس یا مشاور از هر مجموعه روش خاص خودش رو برای پیشبرد شما در مسیر اهدافتون داره. نتیجه چند روشه شدن سردرگمی هست و ممکنه اونقدر اثر زیادی داشته باشه که خودش مانع پیشرفت شما بشه‌.

اما ناراحت نباشید؛ اومند طبق معمول فکر همه جا رو کرده! شما در اومند هر خدماتی رو بخواید دریافت میکنید و دیگه با این مشکلات روبرو نمیشید.

خدمات مختلف اومند به صورت کاملاً یکپارچه و هماهنگ به شما ارائه میشه. این یکپارچگی به چه صورته؟؟

از روزی که شما به طور رسمی وارد اومند میشید، یک پرونده آموزشی براتون تشکیل میشه. شما هر خدماتی که دریافت کنید (به عنوان مثال در هر کلاسی که شرکت کنید یا از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید) مشاور، روانشناس تحصیلی یا مدرس شما تمام شرایط تحصیلی، نقاط ضعف و قوت، روند پیشرفت و روند حل مسائل مختلف آموزشیتون رو در این پرونده ثبت میکنه. زمانی که شما بخواید هر خدمت دیگه‌ای دریافت کنید، مثلاً در کلاس دیگه‌ای شرکت کنید، مدرس اون کلاس این پرونده رو میخونه و به طور کامل از شرایطتون آگاه میشه. بنابراین کاملاً همه آموزش ها، مشاوره ها و خدمات با هم هماهنگ هستند و هیچگونه تعارض یا تضادی در آموزش شما به وجود نمیاد!

علاوه بر این شما این شانس رو دارید که از طریق مشاور یا استادتون که مهارت ها و توانایی های شخصیتون رو میدونه، متوجه بشید که به چه کلاس آموزشی دیگه‌ای در کنار تدریس فیزیک کنکور یا مشاوره کنکور تجربی و ریاضی نیاز دارید. دیگه چی از این بهتر؟!🤩

اینجوری دیگه نیازی نیست که بدون اطلاع دقیق از نقاط ضعف و قوتتون کلاسی رو برید که شاید احتیاج چندانی بهش ندارید و در مقابل به خاطر زمان محدودتون مجبور بشید که از خیر کلاس هایی که اتفاقاً خیلی بهشون نیاز دارید بگذرید! برای همینه که ما در اومند روی این روش تاکید میکنیم، چون باعث میشه که هم در هزینه ها و هم در زمانتون صرفه‌جویی کنید و دچار سردرگمی هم نشید!✨

تازه ما در مقاله چالش های یادگیری فیزیک کنکور بهتون گفتیم که چجوری باید تشخیص بدید که کدوم استاد به دردتون میخوره، پس حتماً مطالعه‌اش کنید.

با تدریس فیزیک اومند فیزیک دان شو!

میخوای کنکور تجربی قبول بشی ولی نمیدونی از کجا شروع کنی، بیا تو صفحه مشاوره کنکور تجربی مسیر درست پیدا کن. همین الان کلیک کن جلسه رایگان مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی دریافت کن!

بودجه بندی فیزیک کنکور

دانش آموزان برای فهمیدن اهمیت و اولویت هر مبحث فیزیک کنکور ابتدا باید بودجه بندی هر مبحث فیزیک رو بدونن بودجه بندی فیزیک کنکور برای هر سال کنکور تجربی با کمی تغییر تقریبا ثابته و حدود 9 سوال از فیزیک دهم، 9 تست از فیزیک یازدهم و 12 تست از فیزیک دوازدهم آورده میشه.

در بین مباحث فیزیک کنکور بعضی از مباحث اهمیت بیشتری دارند و سوالای بیشتری از اون ها در کنکور میاد، پس با برنامه ریزی و اولویت بندی درست برای این مباحث میتوانید درصد بیشتری در کنکور بزنید.

مهم ترین مباحث فیزیک کنکور

چون دوست نداریم هیچ سوالی در ذهن شما بی پاسخ بمونه، اجازه بدید که مهم ترین و تست خیزترین فصول فیزیک که در کلاس های فیزیک کنکور هم به آن ها اهمیت ویژه ای داده میشه رو به شما معرفی کنیم.

از مهم ترین و پر تست ترین مباحث فیزیک دهم که در هر دو رشته ریاضی و تجربی تدریس میشه باید به دو فصل دما و گرما و کار و انرژی اشاره کرد. همچنین عموماً از مبحث ترمودینامیک پایه دهم که تنها در فیزیک رشته ریاضی وجود داره، سوالات متنوع و دشواری مطرح میشه.

از جمله مباحث فیزیک یازدهم که باید بهشون توجه ویژه ای کرد، می تونیم به انرژی پتانسیل الکتریکی، مسئله های مربوط به به توان الکتریکی در مدار، به هم بستن مقاومت ها و سوالات نموداری الکترومغناطیس و جریان متناوب اشاره کنیم.

معمولاً در فیزیک دوازدهم هم از مباحثی مثل حرکت شتاب دار و فصل های دینامیک و نوسان و موج سوالات دشوار و به اصطلاح جون داری مطرح میشه!😁

این وسط مبحث کار و انرژی میتونه با اغلب سوالات فیزیک ترکیب بشه. در این صورت هم  سطح پیچیدگی سوال رو کمی بالا میبره و هم سوال رو برای شما ناآشنا تر میکنه. پس توی مسئله های فیزیک به دنبال نمونه سوالات ترکیبی باشید و تا میتونید اون ها رو حل کنید؛ اگر از کلاس خصوصی فیزیک استفاده می کنید حتما از مدرستون بخواید که تعدادی از سوالات ترکیبی و پیچیده هر مبحث رو برای شما حل بکنه. در این صورت میتونید توی کنکور علاوه بر سوالات ساده و متوسط، به تعدادی از سوالات سخت هم جواب بدید و رتبه کنکورتون رو کلی جا به جا کنید!

چند گام بنفش برای جمع بندی فیزیک کنکور

شما هر چقدر هم عملکرد خوبی در کلاس های تدریس فیزیک کنکور داشته باشید، تا زمانی که نتونید مطالب این درس رو خوب جمع بندی کنید، نمی تونید انتظار نتیجه درخشانی از خودتون داشته باشید. بنابراین ما در این قسمت به شما یاد میدیم که چجوری با چند تا قدم بنفش این درس رو جمع کنید!

آزمون و خطا در جمع بندی:

درس فیزیک معمولاً ماهیت حفظی نداره، واسه همینه که جمع بندی توی این بخش خیلی اهمیت پیدا میکنه. از اونجایی که فیزیک مثل دروس عمومی به حفظ کردن نیاز نداره، در ازای اون  لازمه که توی یادگیری فرمول ها سنگ تموم بذارید. برای اینکه توی جمع بندی متوجه شید در چه سطحی هستید و توی کدوم مباحث ضعیف و قوی هستید، خالی از لطف نیست که به سوالات جامعی پناه ببرید تا ببینید:

  1. کدوم دسته از سوالات رو اصلاً نمیتونید جواب بدید.
  2. کدوم دسته از سوالات رو با قاطعیت جواب میدید.
  3. کدوم دسته از سوالات رو با شک و اشتباه جواب میدید.

ضمناً یکی دیگه از کارهایی که به جمع بندی بهتر فیزیک کنکور کمک میکنه اینه که نزدیکای کنکور و مثلاً هر 2 روز یکبار و بعد از مرور مباحثی که در برنامه تون بوده، از خودتون یک آزمون شبیه ساز کنکور بگیرید که هم تعداد سوالات فیزیکش و هم زمان پاسخگوییش عین کنکور باشه تا شرایط آزمون براتون تداعی بشه! بعد از آزمون هم باید تک تک سوالات رو آنالیز کنید و درسنامه اون هایی که غلط زدید رو مطالعه کنید و نکاتش رو یادداشت کنید تا با مرور بیشتر دیگه توی دام اون تست ها نیفتید! پس یادتون باشه که کارهایی که در دوران جمع بندی انجام میدید، حتی از کارهایی که در کلاس های تدریس فیزیک کنکور و مطالعات اولیه تون انجام دادین هم مهم تره؛ چرا که یک جمع بندی خوب میتونه همه ضعف های شما رو پوشش بده و به موفقیت در این درس نزدیکترتون کنه!🤩

توی کلاس فیزیک کنکور اومند هم این موارد برای شما مشخص میشه تا بتونید فیزیک رو جمع بندی کنید.

انتخاب منبع مناسب

اگه جزوه ای که خودتون نوشتید این چند ویژگی رو داره، پس میتونه گزینه مناسبی برای دوران جمع بندی شما باشه:

  1.  چون در دوران جمع بندی فیزیک باید سرعت مرور مطالب رو افزایش بدید، پس باید حجم جزوه‌تون هم نسبت به درسنامه اصلیتون کمتر باشه تا زودتر جمع بشه!
  2.  توی این جزوه باید فرمول های هر فصل از فیزیک رو به صورت جداگانه نوشته باشید تا بتونید هر وقت که خواستید اون ها رو مرور کنید.
  3.  باید تست هایی که جوندار بودن و نکات خوبی داشتن و همچنین تست هایی که در حل اون ها مشکل داشتید رو توی این جزوه مشخص کرده باشید تا دوباره بتونید اون ها رو مرور کنید.

شیوه مطالعه

علاوه بر شرکت در کلاس های عمومی یا کلاس های خصوصی فیزیک، بهترین کار برای مطالعه این درس در دوران جمع بندی اینه که به رابطه پیش نیازی و هم نیازی فصل های فیزیک توجه بشه! برای همین توصیه ما به شما اینه که ابتدا فصل اول فیزیک دهم و بعد فصل یک و دو فیزیک دوازدهم رو بخونید. چرا توصیه میکنیم به این طریق بخونید؟ چون فصل اول فیزیک دهم دارای مفاهیم پایه ای هست که شما برای سایر فصل ها هم بهشون احتیاج دارید. از طرف دیگه فصل فیزیک اول فیزیک دوازدهم درباره حرکت شناسی و فصل دوم اون درباره مفهوم نیرو هست که علاوه بر این که این دو به هم ارتباط دارند، شما در اکثر فصول فیزیک با مفهوم نیرو سروکار دارید، برای همین هم اگه اون رو حسابی یاد بگیرید، کارتون برای جمع بندی بخش های دیگه این درس راحت تر میشه! وقتی این سه فصل رو از بر شدید، می تونید مابقی جمع بندی این درس رو به هر طریقی که برایتان ساده تر بود پیش ببرید و نتیجه مطلوبی از درس فیزیک در جلسه کنکور بگیرید!

پس در کل اگه میخواین دوران جمع بندی این درس رو به خوبی پشت سر بگذارید و در عین حال بهترین بهره وری رو از کلاس های فیزیک کنکور داشته باشید، حتماً 5 گام زیر رو جدی بگیرید:👇

سوالات متداول

با یاد گرفتن تکنیک ها و قلق های هر  درس بصورت مفهومی میتونید یه درصد بنفش رو برای درس فیزیک بدست بیارید؛ البته به شرطی که به شیوه کاربرمحور آموزش ببینید.

چون نیاز دارید براساس نقاط ضعف و قوت و سبک یادگیری خودتون آموزش ببینید. پس باید بدونید که یک شیوه یکسان آموزش برای تمام دانش آموزان پاسخگو نیست.  

تدریس فیزیک در اومند فقط به صورت کلاس آنلاین انجام میشه و خبری از پکیج های آفلاین بدون ارتباط مستقیم با مدرس و بدون پشتیبانی نیست!

از این قسمت ثبت نام کنید

کلاس و جلسه رایگان تدریس فیزیک کنکور

دوره و جلسه رایگان کلاس کنکور

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.