0
logo
0

دوره فن بیان کودک و متفاوت ترین شیوه مشاوره به سبک اومند

دنبال دوره فن بیان کودک هستی؟؟

دوره فن بیان کودک در باشگاه اومند با شیوه خلاقانه، علمی، تاثیر گذار و مهم تر از همه بسیار متفاوت ارائه میشه…

واسه درک این تفاوت همین ابتدا یه جلسه اولیه خیلی عالی برگزار میکنیم که اولین قدم اومندی شدن شماست!!
راستی! میدونستی که بیلی آیلیش، امینم، برد پیت، لئوناردو دیکاپریو، آلپاچینو، دکتر سمیعی، لئوناردو داوینچی، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، سعدی، حافظ، بهترین وکلا، دکتر ها، مهندسا، هنرمندا
همه و همه از همین جلسه اولیه اومند شروع کردن!!😂😂😂

پس توام معطل نکن و همین الان دوره  اومند رو ثبت نام کن…
تازه تو این دوره میتونی ده سال آینده خودت رو ببینی.

پس همین الان ثبت نام کن و فقط یه آرزو کن…

در این جلسه متوجه میشی اومند چه تفاوت هایی داره و چطور تورو به متفاوت ترین شیوه به اوج میرسونه

از این قسمت ثبت نام کنید

دوره و جلسه رایگان کلاس آنلاین فن بیان کودک

دوره رایگان کلاس های روانشناختی

دوره فن بیان کودک !

این روز ها بسیاری از والدین روی فن بیان کودکشان سرمایه گذاری می کنند.
اما بگذارید صریح با شما صحبت کنیم! 
اگر سرفصل های این دوره را در مجموعه های مختلف بررسی کنید متوجه می‌شوید که غالبا یکسان هستند!

الگوریتم آموزش برای همه کلاس ها یکسان اجرا می شود. چه آن کلاس تک نفره باشد چه هزار نفره! فرقی ندارد که فرزند شما کی هست و چه هدفی دارد! حتی اگر کل اعضای فامیل را در کلاس ها ثبت نام کنید می‌‌بینید که برای فرزند شما، پسر خاله‌اش، دختر خاله‌اش و…. تمام سر فصل ها و نوع تدریس یکسان است! در حالی که کودکان به اندازه زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت شناختی دارند!

اما سوال اینجاست…
مگر غیر از این است که هر کودک باید یک هدف و شرایط آموزشی مشخص داشته باشد؟!
مگر غیر از این است که هر کودک دلیل جداگانه‌ای برای یادگیری فن بیان دارد؟!
مگر غیر از این است که هر کودک با توجه به نقاط قوت و ضعفش باید این مهارت را در خود تقویت کند؟
بالاخره فرایند هدفگذاری در زندگی هر کودک ماجرای متفاوتی را رقم می زند و آموزش فن بیان کودک -درست مانند بقیه آموزش ها- نیز باید بر اساس همین موارد باشد.

خب با وجود همه ی این ها، به نظرتان چه می‌شد اگر آموزش فن بیان بر اساس اهداف و شخصیت کودک یا نوجوان بود؟

مثلا کسی که اهداف پزشکی دارد طوری فن بیان را یاد می‌گرفت که مورد انتظارِ یک پزشک است! یا یک وکیل یا یک مترجم یا یک ورزشکار! هر کس اصطلاحات و شیوه بیان حوزه خودش را نیاز دارد و باید بر همان اساس آموزش ببیند!
خب این دیگر یک رویا نیست! باشگاه اومند دقیقا همین متد را در پیش گرفته است.
متخصصین فن بیان کودک و متخصصین رشته ها و اهداف شغلی مختلف در کنار هم، کاربردی ترین آموزش فن بیان را برای افراد رقم می زنند.
به یاد داشته باشید که آموزش فن بیان خالی از علم مثل یک بیایان بی آب و علف است!
 یک دقیقه به آن فکر کنید و ببینید که این سیستم چقدر می تواند در ایجاد انگیزه و تاثیر گذاری روی یادگیری فرزندتان مفید باشد.
شما به این مدل یادگیری فن بیان احتیاج دارید! متفاوت تر از همیشه!
معطل نکنید!

سریع تر برای ثبت نام دوره فن بیان کودک اقدام کنید!! 👇🏻

از این قسمت ثبت نام کنید

دوره و جلسه رایگان کلاس آنلاین فن بیان کودک

دوره رایگان کلاس های روانشناختی

دوره آنلاین فن بیان کودکان در تهران به صورت آنلاین در اومند برگزار می شود. یعنی اگر ساکن تهران نیستید، دسترسی به بهترین مدرسین پایتخت دیگر برای شما یک آرزو نیست.🤩

چرا هر کودک باید در کلاس فن بیان شرکت کند؟ مطالب زیر را بخونید
شاید در کودکی شما یا فرزنداندتان لحظاتی بوده که خواستید مطلبی را بیان کنید یا خواسته خود را به زبان بیاورید اما نتوانستید. علت این موضوع ضعف در فن بیان است. این ضعف اگر ادامه دار شود، می تواند به مرور زمان روی روابط شما با دیگران تاثیر منفی بگذارد.

فن بیان چیست؟

 فن بیان خوب یعنی به‌ کار بردن کلمات درست در جای مناسب خود به همراه لحن و حالت چهره و زبان بدن مناسب در هر موقعیت. یعنی جوری از کلمات استفاده کنیم که از الفاظ به کار رفته توسط ما، دقیقا مفهوم مدنظر ما برداشت شود. نه کمتر نه بیشتر!

موارد زیر نشان دهنده این است که کودک شما در زمینه فن بیان و ارتباطات به راهنمایی نیاز دارد:

  • هنگامی که از کودک شما سوالی پرسیده می شود و او به هر دلیلی نمی تواند پاسخ بدهد.
  • خواسته ای داره و نمی تواند به درستی منظور خود را منتقل کند.
  • هنگامی که می خواهد صحبت کند اما نمی تواند منظور خودش را برساند
  • هنگام صحبت کردن دیگران تپق می زند و یا از صحبت کردن خجالت می‌کشد
یادگیری کودکان

فن بیان یکی از مهارت هایی است که نه تنها در کودکی تاثیر مثبتی دارد، بلکه کودک شما را به سمت موفقیت و آینده خوب هدایت می کند. اگر کودک بتواند خوب صحبت کند و خوب ارتباط بگیرد، قطعا در آینده می تونه در زمینه های شغلی، تحصیلی، زندگی شخصی و … نتیجه زحماتش را بگیرد. می پرسید چگونه؟! 

به عنوان مثال، هنگامی که در جلسه مصاحبه شغلی یا تحصیلی به دلیل عدم وجود اعتماد به نفس و عدم توانایی در پرزنت کردن خودش موقعیت را از دست نمی دهد. بلکه با اعتماد به نفس و تسلط خاص، کاملا می تواند نظر مصاحبه کننده ها را به سمت توانایی های خود جلب کند!💫

همه‌ی ما می‌دانیم که تجربه‌‌های کودکی چه نقش سازنده ای در شکل گیری شخصیت ما دارند. ارتباطاتی که کودک شما در سن کودکی با هم سن و سالانش برقرار می‌کند:

  • به او هویت اجتماعی می دهد.
  • باعث می شود که خودش را بیشتر و بهتر بشناسد
  • کمک می کند که نقش خود را به عنوان عضوی از جامعه بپذیرد
  • چگونه یک کار گروهی را پیش ببرد
  • به عنوان یک عضو از گروه فعال و پویا باید چه کاری را انجام بدهد
  • ارتباط موثر کودکان با یکدیگر باعث می شود بهتر در آینده در گروه‌های کاری و درسی پذیرفته شوند

پس تاکید به ثبت نام در دوره های فن بیان کودک نه تنها بی دلیل نیست، بلکه باعث می شود که حداقل این 4 ویژگی زمینه ساز موفقیت فرزندتان در آینده شود:👇🏻

  1. کودک یاد می گیرد که اول شنونده خوب و بعد گوینده خوبی باشد!
  2. هنگامی که در مدرسه باید به پرسش های شفاهی جواب بدهد، نمایش اجرا کند، ارائه بدهد و …، فن بیان به دادش می رسد و می تواند به راحتی گلیمش را از آب بیرون بکشد. 
  3. هر چه کودک شما بهتر بتواند صحبت کند، بهتر نیز می نویسد. مهارت نوشتن پس از صحبت کردن در اغلب مواقع به داد انسان می رسد.
  4. طبیعتاً کودکی که می تواند ارتباط موثری با دوستان و اطرافیانش برقرار کند، دوستان و موقعیت شغلی بیشتری خواهد داشت.

حالا اومند با برگزاری دوره های آنلاین برای فن بیان کودک، در کنار فرزندتان است تا بدون اضطراب ارتباطات خیلی خوبی بسازد. 

گاهی اوقات ممکن است کلاس های حضوری مانعی باشد تا کودک نتواند با مربی ارتباط بگیرد.(به دلیل اضطراب بصری در کلاس های حضوری، خصوصا در جلسات اولیه) پس اومند تصمیم گرفته است با دوره های آنلاین برای فن بیان کودک، هم دسترسی همه مردمان ایران را به دوره های کاربرمحور محقق کند و هم این مشکل را حل کند.🌠

آیا فن بیان در کودکان فقط استعدادی است؟

 بعضی از کودکان به صورت ذاتی از مهارت خوب صحبت کردن برخوردار هستند. اما باید بدانید که فن بیان یک مهارت است تا پتانسیل ذاتی. یعنی با آموزش و تمرینی که در دوره های فن بیان کودک دریافت می کنید، می توانید این مهارت را در خود تقویت کنید.

 البته در این مسیر نباید از نقش والدین غافل شد.  یک رفتار غلط مادر یا پدر ممکن است اعتماد به نفس کودک را نشانه بگیرد و در نتیجه روی فن بیان کودک تاثیر منفی بگذارد!

نقش والدین در فن بیان کودک

خیلی از کودکان استعداد خوب صحبت کردن را دارند. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد:

خیلی از کودکانی که نمی توانند بدون ترس در جمع صحبت کنند، با قوانین سختگیرانه یا امر و نهی مانع بهبود فن بیان کودک خود شده اند و اعتماد به نفس او را از بین برده اند. رفتار نامناسب با کودکان بسیار بیشتر از آن چه که فکر می کنید در آینده او اثر می گذارد!

👈اگر این دسته والدین هستید، ابتدا برای ثبت نام در دوره درخواست دهید یا با باشگاه تماس بگیرید. سپس درخواست مشاوره کنید. درنهایت به توصیه های متخصص عمل کنید و فرزندتان را برای شرکت در دوره همراهی کنید.👉

 آموزش های کودک زمانی نتیجه می دهد که کودک حضور پر رنگ مادر و پدر را در کنار خودش حس کند. چگونه؟🤔 این موارد را بخوانید:👇🏻

1- زمان بیشتری برای ارتباط کلامی با کودک صرف کنید. یادتان باشد که در این زمان باید فقط به کودک گوش کنید. پس نباید زمانی که حواستان به موبایل و چیزهای دیگر است فقط چند کلمه با کودک رد و بدل کنید!

2- وقتی یک کلمه را اشتباه تلفظ می کند به او نخنید یا مستقیما اصلاحش نکنید. می توانید از تلفظ آن کلمه در جمله های مختلف استفاده کنید تا با تلفظ و کاربرد صحیح آن آشنا شود.

3- برایش وقت صرف کنید تا کودک حس کند چقدر برایتان ارزشمند است. مثلاً با او بازی کنید، کتاب بخوانید، کارتون ببینید و خلاصه از هر کاری که می تواند او را به شما نزدیک تر کند دریغ نکنید!

معرفی بازی های بهبود فن بیان کودک

همان طور که گفتیم، یکی از راهکارهایی که در کنار دوره فن بیان کودک باعث تقویت شما می شود بازی است. حالا چه بازی هایی به درد کودک می خورد؟👇

  • بازی ساخت داستان با استفاده از تصاویر مختلف

 شما باید تعدادی عکس یا تصویر داشته باشید. می توانید از کتابی بچینید، از اینترنت چاپ کنید یا مثلاً خودتان دست به کار شوید و روی چند تکه کاغذ یا مقوا نقاشی بکشید. سپس از کودکتان بخواهید که ربط تصاویر را با هم پیدا کند و برای آن ها قصه بسازد. این بازی شاید اوایل سخت باشد، اما هر چه می گذرد، قصه گویی برای کودک جذابتر و سرگرم کننده تر می شود. از طرف دیگر قدرت کلامی را نیز بهبود می بخشد.

  • بازی گزارشگری
  • بازی قرار دادن خودش در جایگاه یک اسباب بازی یا شخصیت کارتونی و صحبت کردن به جای او
  • بازی حدس شی با چشمان بسته
  • بازی ساخت شعر موزون و آهنگین با چند کلمه
  • بازی تکرار عباراتی مثل چیپس، چسب، سس یا قوری گل قرمزی

از آن جایی که شما به عنوان والدین بهترین الگو برای فرزندتان هستید، لازم است که در صحبت کردن با اطرافیانتان دقت زیادی داشته باشید. چون کودک شما با تماشای مکالماتتان با بقیه، چیزهای زیادی یاد می گیرد. مثلا سعی کنید حین صحبت کردن از تماس چشمی استفاده کنید، لبخند بزنید، به شکل دوستانه به احوال پرسی بپردازید. یادتان باشه که همیشه کودک به تذکر احتیاج ندارد.

چرا بعضی از کودکان فن بیان خوبی ندارند؟

ما به عنوان پدر یا مادر باید بدانیم چه رفتاری از والدین باعث شده که بچه ها فن بیان خوبی نداشته باشند؟

1- خیلی از کودکان کم رو و خجالتی هستند. برای مثال باید گفت تقریباً برای همه ما پیش آمده که کودک در محیط های مختلف و به خصوص ناآشنا حاضر به سلام کردن نیست. گاهی والدین به جای ریشه یابی و حل این مشکل، کودک را سرزنش می کنند. همین عامل باعث خجالتی تر شدن و منزوی شدن کودک می شود.

2- وقتی شما به کودکتان که باید چشم و چراغ خانه شما باشد، حس ارزشمند بودن منتقل نکنید، چگونه انتظار دارید که اعتماد به نفسش بالا باشد و بتواند خوب و مسلط صحبت کند؟!

3- کودکانی که لکنت زبان دارند و یا وقتی کلمه ای را اشتباه گفتند، مرتباً اصلاح شدند و یا مورد تمسخر قرار گرفتند، نمی توانند فن بیان خوبی داشته باشند. اینجا بهتر است والدین با مشورت با یک پزشک یا مشاور مشکل خودشان و کودکشان را برطرف کنند.

4- بچه هایی که دایره لغات محدودی دارند، طبیعتاً نمی توانند فن بیان بالایی هم داشته باشند. پس هر چه والدین دایره واژگان کودکشان را افزایش بدهند، کودک بهتر و جذاب تر صحبت می کند!

5-  اگر برای آموزش کودکتان وقت نذارید، نمی توانید انتظار فن بیان بالا از او داشته باشید. اما اگر وقت بگذارید و فرزندتان رو در دوره های فن بیان کودک ثبت نام کنید مسلما نتیجه خوبی می گیرید. در این دوره ها با روش های شخصی سازی شده و همراه با بازی و سرگرمی به کودک آموزش داده می شود. پس میتوانید به بهترین شیوه کودکتان را در موفقیت همراهی کنید. ✨️🚀

آموزش علمی بیان کودک

آموزش علمی فن بیان کودک

آموزش علمی در کلاس فن بیان کودک یعنی تمرکز فرایند آموزش بر ارتقای هوش کلامی. دوره فن بیان کودک باشگاه اومند تاکید بسیاری بر ارتقای هوش کلامی کودک دارد تا فرزند شما بتواند به واسطه تقویت هوش کلامی خودش، ارتباطات مدیریت شده تر و هوشمندانه تری با اطرافیانش بگیرد.
توجه داشته باشید که فن بیان کودک صرفا به معنی بیانی زیبا و گیرا نیست. بلکه مدیریت ارتباط و تقویت گیرایی کودک از محیط اطراف، اصلی ترین پایه ایجاد رشد در هوش کلامی فرزند شماست.

راهکارهای تقویت فن بیان نوجوانان

به همان اندازه که دوره های فن بیان کودکان اهمیت دارد، تقویت مهارت خوب صحبت کردن نوجوانان هم برای موفقیتشان در آینده مهم است. 

معرفی بهترین کتاب ها برای فن بیان کودکان

  •  کتاب چگونه فرزندی خوش سخن داشته باشیم نوشته ندا سعادتی راد
  •  کتاب های راهنمای تقویت فن بیان کودکان نوشته سعید امام موسوی
  •  کتاب قدرت فن بیان و هوش اجتماعی در موفقیت نوشته مهدیه مقفی
  •  کتاب اعتماد به نفس و فن بیان کودکان نوشته مهناز دریایی
  •  کتاب زبان بدن کودکان نوشته ریچارد دوولفسون
  •  کتاب بازی های آموزشی برای پرورش هوش زبانی کلامی کودکان نوشته منیژه عابدی درچه
  •  کتاب 101 بازی زبانی نوشته پائول رویاکرز
  •  کتاب کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان نوشته کتی کوهن
هدف گذاری در فن بیان کودک

شیوه غالب کلاس فن بیان کودک در باشگاه اومند

در واقع فن بیان یکی از اصول اصلی هدفگذاری است. ما نیز در باشگاه اومند، فن بیان، هدفگذاری و تقویت اعتماد به نفس را با هم آموزش میدهیم. چرا؟؟

چون فن بیان کودک شما باید متناسب با هدفش باشد! اگر بدون در نظر گرفتن اصول هدفگذاری به آموزش فن بیان کودک بپردازیم، دستاورد خاصی نخواهیم داشت و صرفاً یک تاثیر موقت هیجانی خواهیم داشت!

وقتی که کودک شما در کلاس های فن بیان شرکت میکند، ذهنش باز میشود و راحت تر «نه» میگوید. در نهایت کودک قدرت انتخاب را یاد میگیرد و متوجه میشود که صحبت ها و مشارکت هایش ارزشمند است.  در باشگاه اومند به همه جوانبی که باعث میشود فرزندتان بیان خلاق را تجربه کند توجه شده است. پس این هدیه بزرگ را از کودکتان دریغ نکنید!

شیوه آموزش تکنیک های دوره فن بیان کودک در باشگاه اومند

شیوه آموزش تکنیک های دوره فن بیان کودک
نمایش ویدیو درباره شیوه آموزش تکنیک های دوره فن بیان کودک

ما در کلاس فن بیان کودک در باشگاه اومند:

-علایق فرزند شما را مدیریت میکنیم

-مطابق با اهداف و علایق، فن بیان فرزند شما را تقویت میکنیم

-راهکار های غلبه بر ترس های دوران کودکی را به او  آموزش میدهیم

– بر این اساس اعتماد به نفسش را تقویت میکنیم

و در نهایت کودک شما میفهمد که چرا باید به این ترس ها غلبه کند…

دقیقا بخاطر همان آرزو هایش…💫

هدف گذاری در فن بیان کودک

برایان تریسی جمله جالبی دارد:

فقط 10 درصد مردم هر کشور برای آموزش، رشد و پیشرفت خود ارزش قائل هستن و موفق های آن جامعه هم از همان 10 درصد هستند.

اگر می خواهید کودک شما جزئی از این 10درصد باشد، هزینه های درستی را برای کودک خرج کنید و روی او سرمایه گذاری کنید!

راستی حتماً مقاله آیا فن بیان کودکان خود به خود بهبود می یابد؟ رو مطالعه کنید. در این مقاله نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده ایم.

این سیستم می‌شود تاثیرگذار ترین شیوه آموزش فن بیان

آینده مهم است! بسیار مهم است!

تاثیر آموزش آنی نیست. به همین دلیل عده ای روی خرید بستنی برای کودک تاکید دارند اما روی دوره آموزشی نه!

رضایت و شیوه عملکرد دوره فن بیان کودک

دوره فن بیان کودک

باشگاه اومند خلاقانه ترین، کامل ترین و متفاوت ترین مسیر را برای رسیدن به هدف کلاس آنلاین فن بیان کودک به شما نشان می دهد. مسیری که متخصصین برجسته باشگاه اومند، کامل به کودک شما فن بیان را یاد می دهند و با پکیج های تخصصی برنامه ریزی، منتورینگ و دیگر مسائل مورد نیاز برای رسیدن به هدف آموزش فن بیان کودک را در اختیار شما می گذارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در اسرع وقت با کارشناسان اومند، تماس بگیرید، شماره تماس ما: ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳ 

می توانید برای خرید دوره اینجا کلیک کنید. برای اینکه فرزندتان در رشته مورد نظر پیشرفت بیشتری داشته باشد می توانید از پکیج های ویژه باشگاه اومند استفاده کنید برای دیدن پکیج ها اینجا کلیک کنید.  

سر‌فصل های دوره فن بیان کودک در باشگاه اومند

-هدفگذاری و شرح حال کودک

-آماده سازی تمارین والدین

-رشد علایق کودک با تصویر سازی صحیح

-مدیریت شفاهی علایق

-راهکار های غلبه بر ترس و افزایش اعتماد به نفش متناسب با شرایط کودک

-تنفس صحیح

-تلفظ صحیح(بیان درست حروف و صداها)

-تقویت هوش کلامی و گسترش دایره لغات

-مهارت های برقراری ارتباط

-مهارت دوست یابی صحیح

-تقویت مهارت بداهه گویی

-آموزش مهارت نه گفتن

باقی مهارت ها طبق شرایط کاربر و روند کلاس آموزش داده می‌شود

دوره فن بیان کودک
از این قسمت ثبت نام کنید

دوره و جلسه رایگان کلاس آنلاین فن بیان کودک

دوره رایگان کلاس های روانشناختی

مهارت کودکان

مهارت سخنوری

در بهبود مهارت سخنوری کودک باید چند فاکتور را در خود تقویت کنید؛ از جمله صبوری. ممکن است روند پیشرفت کودکتان سیر صعودی و نزولی پیدا کند. این ضرب المثل را گوشه ذهنتان داشته باشید:

از پیشرفت کُند نترسید بلکه از یک جا ایستادن بترسید!

برای بالا بردن صبرتان و مدیریت کردن نگرانی هایتان می توانید از این راهکارها کمک بگیرید:

  1.  از فرزندتان سوال‌های کلی بپرسید تا آن ها بتوانند راحت و کامل راجع به موضوع صحبت کنند. ندادن فضای کافی برای صحبت کردن یا محدود کردن با سوالات ریز و جزئی، نمیتواند به آن ها کمک کند.
  2. درست است که شما نگران فرزندتان هستید و دوست دارید از توانایی هایش باخبر باشید؛ اما باید این حس کنجکاوی را کنترل کنید!
  3.  زمانی که در حال صحبت با فرزندتان هستید سعی کنید با دقت به حرف هایش گوش کنید تا اعتماد در ارتباط شما بالا برود. این کار علاوه بر تقویت صبر شما باعث میشود بحث های معنادار بهتری بینتان رد و بدل شود. این یکی از نکات مهمی است که در دوره های فن بیان کودک مورد توجه قرار میگیرد.
  4. وقتی به گفتگو با فرزندتان می پردازید، تمرکزتان را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. از بحثی که بینتان رد وبدل میشود تا تحلیل نکات مثبت و منفی در رفتارش.
  5. همیشه صحبت کردن راجع به مسائل و مشکلات برای افراد کوچک و بزرگ سخت بوده و هست. اما وقتی قرار است بحث سخت و دشواری را با فرزندتان جلو ببرید لازم است به اندازه کافی به او زمان بدهید‌. در کنارش نظر و راه‌حلش را نیز راجع به هر موضوع بپرسید تا محترم بودن و با اهمیت بودن نظرش را احساس کند. این شیوه یکی از شیوه های مهم در دوره های فن بیان کودک است. 
  6. همیشه سعی نکنید زودتر از کودکتان پیش قدم شوید و به تفکیک تصمیم درست و غلط بپردازید! اینکه شما اجازه بدهید کودکتان با کسب تجربه به نتیجه درستی برسد تأثیر زیادی در اعتماد به نفس او دارد.

مزایا آموزش فن بیان به کودک چیست؟

اگر دلتان میخواهد که:

  • فرزندتان خجالتی و کم‌رو نباشد
  • اعتماد به نفس کافی داشته باشد
  • بتواند نظرش را درباره هر مطلبی ابراز کند
  • توانایی دفاع از حق و حقوق خودش را داشته باشد
  • اجتماعی تر شود و در مسیر دوست یابی موفق تر عمل کند
  • بتواند ارتباط موثرتری با دیگران برقرار کند
  • دایره واژگان گسترده تری داشته باشد
  • مهم تر از همه، از نه گفتن واهمه نداشته باشد

پس نباید نسبت به تقویت مهارت فن بیان فرزندتان و دوره های فن بیان بی تفاوت باشید.✨

حالا بیایید ببینیم که کودک شما برای این که از پس سخنرانی در جمع بربیاید باید چه مهارت هایی را در خودش تقویت کند:

۱🚀 سخنرانی آموزنده

در حقیقت، این سبک از صحبت ها در روزمرگی همه ما به شکل زیادی اتفاق می افتد. پس کودک شما برای اینکه بتواند در مدرسه، یا هر جای دیگر چیزی را شرح بدهد، باید فن بیانش را تقویت کند.

۲ 🚀 صحبت متقاعد کننده یا قدرت اقناع کلامی

معمولاً سخنرانی های عمومی برای متقاعد کردن بقیه بوده و هست. حالا این صحبت میتواند در یک سخنرانی رسمی و کاری باشد یا برای متقاعد کردن‌های جزئی تر مثل دلیل انتخاب یک کتاب. در واقع اگر شما فرزندتون را در دوره های فن بیان ثبت نام کنید به خوبی میتوانید این سیاست ارزشمند را در ارتباطاتش ببینید.

۳ 🚀 سخنرانی سرگرم کننده

سخنرانی هایی که به منظور سرگرمی انجام میشوند به هنر و مهارت نیاز دارند. مثلاً اینکه فرزندتان بتواند در شرایطی مثل مراسم اهدای جوایز، شعرخوانی، بازی کردن یک نقش کُمدی و… نقش داشته باشد، در شخصیت اجتماعی او نقش زیادی دارد. در نتیجه این کودک منزوی نیست، بلکه با شوخ طبعی و صحبت‌های سرگرم کننده‌اش همه را جذب استعدادش میکند.

4  🚀بیان احساسات

گاهی ممکن است که بچه ها به دلایل مختلف نتوانند احساساتشان را با کلمات بیان کنند. بنابراین درست در همین نقطه نقش کلاس های فن بیان کودکان پر رنگ تر میشود و خودش را نشون میدهد. چرا که بچه ها در این دوره ها یاد می‌گیرند که به انواع روش های خلاقانه احساساتشان رو بروز بدهند! مثلاً کودکی که به خاطر از دست دادن یک عزیز یا جدایی والدین قادر به بیان احساساتش نیست، یاد میگیرد که چطور باید از شر این احساسات آزار دهنده خلاص شود و آنچه را که دلش میخواهد به بهترین شکل ممکن بروز دهد!

رفتار مناسب والدین در جهت فن بیان کودک

فن بیان کودک با اعتماد به نفس کودک رابطه مستقیم دارد. والدین هیچگاه نباید کودک خود را به خاطر حرفی که زده سرزنش کنند یا با او برخورد کنند. اگر با کودک جلوی جمع برخورد بدی کنید کودک دوست دارد از شما فاصله بگیرد.

بعد از دوره های فن بیان کودک، پدر و مادر کلیدی ترین نقش را در مهارت سخنوری کودکشان دارند. به عنوان یک نکته مهم، باید درنظر داشته باشید که این ارتباط تنها با بیان کلمات نیست! لحن و صدای شما، نگاه کردن به چشم های کودک، در آغوش گرفتن و بوسه ها و… همه این موارد پیام‌هایی را به فرزندتان منتقل می کند که باعث میشود این مهارت بهبود پیدا کند. این شیوه برقراری ارتباط، نه تنها به آن ها یاد میدهد که چطور میتوانند با بقیه ارتباط برقرار کنند بلکه رشد عاطفی آن ها را نیز شکل میدهد.😍🌠

طلایی ترین مزیت های کلاس خصوصی فن بیان کودکان

معمولا کلاس های فن بیان(چه حضوری و چه غیر حضوری) با جمعیت بالایی برگزار میشود. بسیاری از والدین هم به کلاس های پر جمعیت تن میدهند و آن ها را مناسب میدانند، اما دو نکته وجود دارد که نباید از آن ها غافل شد:

  • فن بیان، نتیجه‌ی اصلی هوش کلامی است. هوش کلامی ارتباط تنگاتنگی با مهارت سازی ها و مباحث شناختی دارد. این مباحث در هر شخص خاص، عملکرد متفاوتی دارند. به همین دلیل وقتی کلاسی پر جمعیت باشد، ما نمیتوانیم مباحث شناختی را برای هر شخص به صورت جداگانه مطرح کنیم و مجبوریم به یک شیوه‌ی واحد و مدرس محور تن بدهیم! در چنین حالتی بسیاری از  حاضرین در کلاس فن بیان کودکان، قادر به تطبیق آموزه‌ها با شرایط شخصی خودشان نیستند و کلاس برایشان بی نتیجه می‌ماند.
  • معمولا حاضرین در دوره‌ فن بیان کودکان از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برند. وقتی کودک در یک کلاس جدید و پر جمعیت قرار میگیرد، ضعف اعتماد بنفس او از تمرکز کامل بر کلاس و آموزه ها جلوگیری میکند! اما در کلاس های آنلاین و خصوصی، کودکان خود واقعی‌شان هستند و اعتماد به‌ نفس خود را سرکوب نمی کنند.

در این شرایط به راحتی میتوان با تمرین های دو جانبه، اعتماد بنفس کودک را طوری بنا کرد که در موقعیت های شلوغ آینده، دیگر با اعتماد به نفس پایین رو‌به‌رو نشود. چرا که در اوج آرامش و کنترل بر قوای شناختی خودش آن را فراگرفته و آماده‌ پیاده سازی آن در جامعه‌ است.

خلاصه نکات این صفحه برای همراهی والدین با فرزندان:

1 . به فرزندتان زمان کافی برای بیان حرفش را بدهید. 5 تا 10 ثانیه صبر کنید تا کودک پاسخ شما رو بدهد. این مکث به کودکتان فرصت آماده کردن چیزی که می خواهد بیان کند را میدهد. این امر باعث می شود تا مهارت فن بیان کودک افزایش پیدا کند.
2 . اشتباهات کودک خود را به صورت دائم اصلاح نکنید. مجبور کردن کودک برای بیان صحیح یک کلمه یا حرف مثل این است که شخصی که مکانیکی بلد نیست را وادار به تعمیر موتور ماشین بکنیم.
3 . با کودک خودتان مانند یک همراه ارتباط برقرار کنید. این به معنی استفاده از کلماتی که کودک نمی‌داند نیست؛ بلکه به این معنی است که هنگام صحبت با کودک برای حرف هایش ارزش قائل شوید.
4 . الگوی خوبی برای کودکان باشیم. یعنی به کودک خود ثابت کنید که خود شما فن بیان خوبی دارید تا آن ها نیز نسبت به این موضوع ترغیب شوند.
5 . خاموش کردن تلویزیون یکی از مهمترین روش ها برای کنترل انتظار کودک نسبت به این وسیله است. نباید ذهن کودک با نگاه کردن بیش از اندازه به تلوزیون مشغول شود. آن را بیش از حد روشن نگه ندارید تا کودک با ایجاد سرگرمی هایی برای خودش باعث افزایش قدرت تخیلش شود.

ایجاد تفاوت فن بیان در کودکان

کلاس آنلاین فن بیان کودک

باشگاه اومند خلاقانه ترین، کامل ترین و متفاوت ترین مسیر را برای رسیدن به هدف کلاس آنلاین فن بیان کودک به شما نشان می دهد. مسیری که متخصصین برجسته باشگاه اومند، کامل به کودک شما فن بیان را یاد می دهند و با پکیج های تخصصی برنامه ریزی، منتورینگ و دیگر مسائل مورد نیاز برای رسیدن به هدف آموزش فن بیان کودک را در اختیار شما می گذارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در اسرع وقت با کارشناسان اومند، تماس بگیرید، شماره تماس ما: ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۲۳

برای خرید دوره اینجا کلیک کنید. برای اینکه فرزندتان در رشته مورد نظر پیشرفت بیشتری داشته باشد می توانید از پکیج های ویژه باشگاه اومند استفاده کنید برای دیدن پکیج ها اینجا کلیک کنید.  

کلاس آنلاین فن بیان کودک

سوالات متداول

اگر کودک شما در صحبت کردن، نفس کشیدن، صدا و اعتماد به نفس مشکل دارد، یعنی لازم است که سریع تر اومندی شود تا هوش کلامی خودش را بنفش کند.

دستاوردهای این دوره بنفش دو نوع است: دستاوردهایی که سریع  واضح مشاهده میشوند و دستاوردهایی که در آینده (نوجوانی و جوانی) نمایان میشوند. هر دو نوع دستاورد به طور کامل در متن توضیح داده شده اند.

این شیوه همان شیوه علمی، شخصی سازی شده و هدف محور است که در آموزش های رایج فن بیان گم شده است. باشگاه اومند چنین شیوه ای را اجرا کرده تا کاربران بتوانند از مسیری که برای دنبال کردن هدفشان انتخاب کرده اند مطمئن شوند.

از این قسمت ثبت نام کنید

دوره و جلسه رایگان کلاس آنلاین فن بیان کودک

دوره رایگان کلاس های روانشناختی

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.